in vino veritas.

måndag. den efterlängtade vecka 33 är här. s-e-m-e-s-t-e-r.
vaknar av att mami kommer in och säger att det är fint väder. 'inte ett moln på himlen!'.
i princip flyger ur sängen, slänger i mej ett äpple till frulle och läser hastigt igenom tidningen.
hoppar in i duschen. snabbtsnabbtsnabbt. jag vill inte missa en sekund i solen.
just det jaa, solen. när jag är klar, cirkus sju minuter senare är den försvunnen. som bortblåst.
himlen är grå och inte ens en liten stråle skulle kunna tränga igenom det tjocka lagret av moln.
jahaja, där fick man för att man för en gångs skull stressar på morgonen. suck.
meen, jag fick i alla fall rätt - solen skulle komma tillbaka tills min semester började.
om än så för bara ett kort ögonblick..

nu en återblick mot helgen som passerat :
festen i lördags blev urkul! jag lyckades damma av mej alla tråkigheter och åkte dit med rätt inställning.
jag, lina och cicci fick skjuts av linas mormor. regnet vräkte ner, vi såg knappt vägen, höll på att krocka(!).
men när vi kom ut till fåfalla slutade himlen ösa vatten över oss och stämingen var på topp!
vinflaskan försvann visst på två sekunder, trots att alla jag bjöd tackade nej. hm, jajaaa. ;)
sen blev det grill och kubb. och ännu mer dricka. såklart. hah.
därefter körde johanna oss i omgångar och droppade av oss hos rosa och ted.
blev en snabbvisit där och sen vandring upp till festplatsen.
väl där blev man attackerad av vad som senare visade sej vara sara. glädje! :D  joorå.
sen spenderades den större delen av kvällen på dansgolvet. längst fram. som vanligt. hahahhah.
galet rolig kväll, hörnii. thanks! :)<3

igår var huvudvärken inget trevlig att ha att göra med, men på eftermiddagen kilades det tillbaka mot
brottsplatsen för att kolla b-lagsmatch. lina följde med och gjorde mej sällskap.<3
många skratt fick vi oss. ;) hah, mhm.  och viken vann över hannäs med 2-0. oskar gjorde båda. greatness!
 



missförståndet redde ut sej också. tråkigt as hell att det blev som det blev, meen inga sura miner nu.
istället blickar vi framåt mot nästa helg. då väntar öland och vi ska ha det perfa! yees.

Kommentarer
Postat av: tove

jaaa jag klippte det för några veckor sen, du skulle ha fått se det hos frida hade jag tänkt, men det får väl bli nån annan gång. allt bra då? verkar så på bloggen. om du ska in och festa i stan nån gång är det bara att du hör av dig :) jag är däremot aldrig i viken :( miss you :)

2008-08-11 @ 13:06:57
URL: http://dockner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0