24'e.

   det finns så mycket jag skulle vilja skriva, så mycket som vill komma ut. men hur jag än vrider och
vänder på det så känns det bara tokigt när det väl hamnar på skärmen.. :/
   men förvirrad. det är nog det ord som bäst kan beskriva vad jag känner idag. natten var fylld med
en massa tankar, panikångest och grubbel. helt plötsligt känns det som om värsta krisen har kommit
flygande och landat rakt på mej. mitt i prick. och jag vet inte varken vad jag ska tro, tycka eller tänka. 
   jag är (faktiskt!) göörnöjd med tillvaron nu egentligen. visst, it goes up and down heeela tiden, men ändå..
jag har ett jobb som jag trivs med för stunden, jag har sjuuukt bra vänner, en familj som inte går av för
hackor och sist men inte minst så har jag jävligt kul. jag gör så mycket roligt och det händer saker all the time.
så vad kan jag klaga på?! egentligen så ska ju det räcka. men just nu känns det inte tillräckligt..
och sure, visst fattar jag vad som saknas i min drömbild av perfektion, en karl. the man så att säga. den rätta.
jag är ju inte dum nog att inte inse det. men att han nu inte finns här är ju egentligen inte hela världen och jag
klarar mej ju. precis som jag skrev nyss, jag har ju roligt, galet roligt.
   och det här är ju mitt liv. det väntar inte på mej. på att jag ska hitta rätt eller åtminstone hitta någon.
det rullar på vare sej jag är själv eller inte. så egentligen, varför hänga upp sej på en sån småsak? 
   fast just nu känns det ju som om ett beslut måste tas. men gällande vad kan jag inte riktigt sätta fingret på..
kanske ifall jag ska slå slag i saken och flytta, lämna boet så att säga, eller om jag kanske ska bestämma
mej om framtiden angående ifall jag ska jobba, plugga eller resa typ.. jag vet inte. 
   allt är just nu bara som ett stort virrvarr och jag vill ha ett svar. jag kan tänka mej att det är därför jag
tänker på mycket på vad som saknas. för om jag fann den sista biten och placerade in den rätt,
då kanske allt annat skulle kännas lättare.? då skulle jag kanske hitta mina svar?

neeej, nog med grubblerier nu..
fredag, igen! den här veckan har gått makalöst fort och när det gäller helgen som står på glänt så känns den
väldigt oviss.. mhm. imorgon blir det work hela dagen i alla fall, men vad som sker när jag går av mitt pass och
får helg på riktigt, det får vi hoppas reder ut sej under dagen imorgon. :) något trevligt vill jag ju hitta på!

i've changed my mind, i take it back. erase and rewind.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0