dag 1.

jaha, då var vi äntligen inställda i flen. vi bor i en lägenhet med 2 rum - utan kök och med ett badrum
med trapp(!?). det är svinkallt för det drar från fönstret, sofforna har brunbeigegrått plyschtyg,
teven har endats ettan, tvåan och fyran, duschen i källaren har inget varmvatten och köket
finns i en annan lägenhet.
det låter kanske som att det är en mardröm, men faktiskt inte. det är ganska trevligt. haha.

idag har vi haft en genomgång på skolan. alla som jobbar här verkar väldigt trevliga och lättsamma.
sammanlagt är vi fem personer på kursen, vilket känns riiktigt skönt.
en av dom bor i samma lägenhet som oss och han har mobilt bredband. gooood! ;) hah.
 
jag har redan hunnit ha fyra lektioner idag och det har gått toppen!
min körlärare heter johny, han är tjock och pratglad. haha. har kört mycket i stan, övat start i backe,
backat runt hörn och parkerat på alla möjliga olika vis.
trodde jag skulle skaka av nervositet, men chockerande nog har jag knappt ens känns av lite oro i magen. positivt!

imorgon väntar fyra nya körlektioner och på eftermiddagen har vi teori.
sen ska vi försöka fixa in oss någonstans där vi kan se på CLfotbollen på kvällen. :D yees. hoppas vi lyckas.

nu ska jag se om jag kan övertyga grabbarna om att ge mej revansch i plump. :)
ska försöka återkomma imorgon, tills dess, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: tove

bra att du trivs! annars hade det varit skitjobbigt! ska du ut i helgen? puss

2009-02-24 @ 17:13:23
URL: http://dockner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0