23.40

efter min cykeltur i kvällssolen drog jag med mej lillebror till en av mina allra bästa platser på jorden - ekön.
där tog vi en lång promenad och bara njöt av att vara. :) inte alls dumt.

































dock gör den här sista bilden så himla ont i själen. på den här platsen stod förut torpet. det charmiga lilla
huset som min moster och morbror hade under hela min barndomstid. stället där jag och mina kusiner
spenderade alla våra somrar när vi växte upp. och nu har dom rivit det, bara sådär. om man inte visste att
det legat där hade man aldrig kunnat ana vad som en gång fanns där. det finns inget kvar av det mysiga
röda huset. den stora gräsmattan. den lilla vägen som så fint ramade in trädgården. dom lila syrénbuskarna
vid ingången. träden som alltid fick agera fotbollsmål. ingenting. bara platt mark. fy, vad sorgligt det kändes
att se. :(


Kommentarer
Postat av: C

Glömmer aldrig när du brast ut i storgråt när du såg att torpet var borta. Det var hemskt, men på samma gång kunde jag inte sluta skratta åt dig.. Darlingen, jag längtar redan tills på söndag.... <3

2010-05-19 @ 11:51:08
URL: http://caroliins.blogg.se/
Postat av: i.

fy, det gör verkligen ont!! men tänk som sagt så mkt roligt vi fått uppleva där! och VI kommer aldrig glömma att torpet stod där! :)

2010-05-19 @ 18:35:52
Postat av: i.

glömde ju säga att det var väldigt fina bilder ni tagit! :)

2010-05-19 @ 18:39:43
Postat av: lisa.

ja, guuud ida, tänk vad kul vi har haft där! minnen för livet. :) och tack så mycket.<3

2010-05-19 @ 20:38:07
URL: http://lenper.blogg.se/
Postat av: angelica

Fy va sorgligt! Ja som har ont i magen utav tanken att mormor å morfar sålt sitt hus liksom..



Fina bilder :)

2010-05-20 @ 14:21:23
URL: http://angelicamariepatricia.blogg.se/
Postat av: sara

hej där! sjukt tråkigt att dom tagit bort nått med så mycket själ. jätte fina bilder! får mig att längta till ekön, trots att jag mest har dåliga minnen sen sist jag var där (gravid och jävlig, illamåendes, och fick städa personalrummet brutalt efter min lilla "illamående olycka" haha)

2010-05-22 @ 10:01:03
URL: http://fiskenforfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0